Fr, 29/10/2021, 20:00 Uhr
Komponierte Musik / Diskurs / Konzert

Tunings of the World 2.0


plur(e)alities in music

tunings of the world 2.0 – plur(e)alities in music collects various musical practices and sonic identities of places, with reference to R. Murray Schafer's visionary book »The Tuning of the World«. Forty years after the book's publication and with the expansion of digital cultures, the question emerges: how do local and historical sonic-cultural identities shape, change and co-exist while dealing with the pressures of standardization in a networked world? The subtitle »plur(e)alities« points to the intertwined link between local and global perception as well as singular and pluralistic realities.

tunings–salon with Laure M. Hiendl, Ana Maria Rodriguez and Pablo Druker

Pablo Druker, conductor

Ensemble KNM Berlin
Rebecca Lenton, flute | Theo Nabicht, contrabass and bassclarinet | Matthew Conley, trumpet | Johannes Lauer, trombone | Theodor Flindell, violin | Kirstin Maria Pientka, viola | Cosima Gerhardt, violoncello | Jonathan Heilbron, doublebass

  • AnA Maria Rodriguez: »slow meditation in frequencies« für Trompete/Barocktrompete, Posaune, Violoncello, Gongs und Effektgeräte (2021, WP)
  • Laure M. Hiendl: »In Abeyance« für Ensemble (2021, WP)

Das Ensemble KNM Berlin fragt, wie sich lokal und historisch geprägte klanglich-kulturelle Identitäten in Auseinandersetzung mit dem Standardisierungsdruck einer vernetzten Welt formieren, wandeln und zeitgleich existieren.

http://www.kammerensemble.de

  • Einführung: tunings_salon
  • Dauer: 02:00h
  • Fahrbereitschaft | KNM’s Garage 51
  • Herzbergstraße 40–43, Berlin
  • Bemerkungen zum Ort: FAHRBEREITSCHAFT teilelager, Herzbergstraße 40-43, 10365 Berlin (Tram M8: Herzbergstr./Industriegebiet)